Innovation Game

Innovation Game

Innovation Game er et undervisningsspil, der er designet til at understøtte faglige mål indenfor bl.a. innovation, problemløsning og entreprenørskab.

Spillet hjælper dig og dine elever/studerende på ungdomsuddannelserne og de videregående uddannelser med at anvende innovative processer og metoder i arbejdet med virkelighedsnære cases, der samtidig styrker deres evne til at arbejde i teams og vidensdeling med hinanden.

Ved hjælp af de medfølgende fysiske materialer bliver deltagerne taget igennem en letforståelig, underholdende og værdiskabende innovationsproces, som kan bruges i forlængelse af eksisterende undervisning eller danne grundlag for kommende faglige forløb.

Download printbar version af spillet her.


Vi ved, at tiden som underviser er dyrebar!
Innovation Game er derfor testet og udviklet i tæt samarbejde med en række uddannelsesinstitutioner, med henblik på at gøre spillet så relevant, enkelt og overskueligt, som overhovedet muligt.

Spillet indeholder en print-selv spilleplade (A3), en række virkelighedsnære cases, print-selv spilskabeloner (A4), 51 spillekort* og en spillevejledning med bl.a. forslag til tidsplan og et overblik over spillets forløb.
*Spillekortene er inddelt i temaerne bæredygtighed, turismebehov, teknologi og data. Med adgang til den medfølgende Canva-fil kan I desuden hurtigt og nemt selv tilføje flere kort, udforme egne cases og/eller nøjedes med at benytte et udvalg af de medfølgende skabeloner.

Motivation fra den innovative turisme.
Innovation Game blev til på baggrund af et ønske fra Hub for Innovation in Torusim om at styrke innovation og entreprenørskab inden for turisme på videregående uddannelsesinstitutioner. I den forbindelse kontaktede de Innovation Lab, der tidligere har udviklet..

 

Udtagelser fra undervisere der har anvendt spillet:

”Jeg kan sagtens anbefale spillet. Det giver noget variation i undervisningsportfolioen og metoderne i undervisningen. Et aktivt spilformat er noget, som altid stimulerer de studerende. Vi får faglige eksempler frem, som kan hives med ind i de efterfølgende undervisningsgange, hvor vi også kan få teorier og koncepter med.”

Anne-Mette Hjalager – Professor Institut for Erhverv og Bæredygtighed, Syddansk Universitet

 

”Spillet startede som en lille opgave, der blev til en Pandoras æske – en gave der bliver ved med at give. I takt med at spillet åbnede op for forskellige opgaver blev elevernes tankegang mere og mere innovativ. Spillet var med til at igangsætte en proces, hvor eleverne fik nået ufatteligt meget på relativ kort tid.”

– Tove Johansen – Koordinator/underviser, Tietgenskolen.